blogs

Waarom de Pampers babydoekjes meer doen



Babydoekjes zijn sterk verbeterd sinds de originele wegwerpdoekjes. Ook al zijn babydoekjes in eerste instantie bedoeld voor de hygiëne en de verschoning van de baby, veel ouders hebben ook ontdekt hoe handig en makkelijk deze doekjes te gebruiken zijn bij andere dagelijkse taken.

Babyhygiëne

Als onderdeel van onze voortdurende inzet om aan de behoeftes van moeders over de hele wereld te voldoen, voert Pampers regelmatig onderzoek onder moeders uit, om zo beter de behoeftes, het gebruik en de voorkeuren omtrent een product te begrijpen. Een recente enquête onder moeders in Amerika met jonge kinderen onder de vier jaar heeft aangetoond, dat voor moeders het afvegen van poep en urine de voornaamste functie van een babydoekje moet zijn. Daarnaast hechten de moeders waarde aan de verzorgende werking van het doekje.

Moeders hebben ook liever een doekje dat op verschillende manieren kan schoonmaken, dat gebaseerd is op de leeftijd en de behoeftes van de baby. In Amerika geven moeders met jongere baby’s de voorkeur aan doekjes die zacht zijn en de babyhuid verzorgen, terwijl moeders van iets oudere baby’s liever doekjes gebruiken die de huid snel en grondig schoonmaken.

Voor baby’s met een gevoelige huid geven de moeders de voorkeur aan een doekje dat speciaal is ontwikkeld om zowel te reinigen als de gevoelige huid te verzorgen.

Andere toepassingen van doekjes

Luiers verschonen is niet het enige moment waarop babydoekjes handig zijn om bij de hand te hebben. Babydoekjes zijn handig in luiertassen, de auto en sommige moeders vinden ze ook handig bij het eten.

Naarmate baby’s groter worden, gaan moeders ze nog vaker gebruiken. Een recente enquête onder meer dan 500 moeders in Amerika heeft aangetoond dat naast het gebruik bij het verschonen van de luier, de babydoekjes het meest worden gebruikt om de handen (90%), het gezicht (88%) of de handen van een ouder (72%) af te vegen en dat ze ook worden gebruikt om oppervlaktes mee af te vegen (65%). Verkrijgbaar bij Folkertshop


De geschiedenis van Pampers. Een reis rond liefde, slapen en spelen


Alternative text

Opgericht door opa Victor Mills

Victor Mills was een Amerikaanse scheikundige die terwijl hij voor Procter & Gamble Co. werkte, een revolutie veroorzaakte in de kinderverzorging met de uitvinding van de wegwerpluier; in de jaren vijftig begon hij aan dit product te werken. Hij gebruikte zijn kleinkinderen als proefkonijnen (b. 1897--d. 01 nov. 1997).

www.britannica.com



Alternative text

Jaren '50

Hoewel sommige mensen meenden dat vader alles het beste weet, was Vic Mills van mening dat grootvaders nog meer weten. Deze man (die toevallig voor Procter & Gamble werkte) zocht een eenvoudigere manier om zijn kleinzoon een luier om te doen. Het resultaat - Pampers was geboren.



Alternative text

Jaren 1960

Je had mensen die naar Woodstock gingen. Wij gingen daarentegen naar alle warenhuizen, supermarkten en apotheken met een luier die baby's droog hield en ouders dus blij maakte. Het enige probleem was dat niemand wist waar ze Pampers nu precies moesten indelen. Onze luiers waren zo anders, dat ze op de afdeling kant-en-klare producten, voeding, papierproducten of zelfs medicijnen te vinden waren.



Alternative text

Jaren 1970

Broeken met uitlopende pijpen. Schoenen met plateauzolen. En tape. Niet de soort met 8-sporen, maar echte tape. We vervingen de speld door plakstrips, zodat ouders snel even konden kijken of hun baby nat was en om hun vingers tegen ongelukjes beschermen. Terwijl anderen naar de disco gingen, waren wij ook nog eens druk bezig met het ontwikkelen van Pampers Toddler Size, Extra Absorbent Daytime, Improved Newborn, Quilted Pampers en Premature Infant Size.



focus-pampers80s

Jaren 1980

Alles draaide in deze periode om (te) veel. Zelfs bij luiers. We introduceerden voordeelverpakkingen, omdat je nooit te veel luiers kunt hebben. Ook kwamen we op briljante ideeën: de eerste dunne luier van absorberend gelmateriaal, elastiek rond de beentjes, plakstrips die opnieuw konden worden vastgemaakt en een zachtere voering. We vonden dat zelfs onze verbeteringen een beetje overdreven moesten zijn.



Alternative text

Jaren 1990

Vergeet het geld. Toon me alle nieuwe Pampers. We ontwikkelden de Ultra Dry Thins luiers met een unieke absorberende kern om nog meer vocht te absorberen. En we kwamen met de eerste rekbare zijkanten, zodat luiers lekkerder zouden zitten.



Vandaag

"Wat zullen ze hierna weer bedenken?" Nou, wij zijn degenen die over die volgende uitvinding nadenken. We hebben zelfs al luiers gemaakt die ademen. En Premium en Baby-Dry luiers, die een beschermende laag lotion hebben die de billetjes van baby's zacht en glad houden. Opa Vic zou zo trots als een pauw zijn.

Alternative text



Aanbieding pampers en inhoud aantal luiers.

Pampers aanbiedingen

Op deze pagina krijgt u meer inzicht in de aanbiedingen voor Pampers. Iedere keer een nieuw luier pakket kopen in de winkel kost u volgens statistieken veelte veel geld. U kunt via deze pagina veel geld besparen op de pampers luiers. Wij hebben een overzicht gemaakt met de beste pampers aanbiedingen van Nederland. Zo kunt u deze makkelijk vergelijken en de beste aanbieding kiezen.Het kan zo zijn dat u dan misschien meerdere pakketten moet kopen, maar het is een stuk voordeliger. Via deze pagina kunt u de verschillende aanbiedingen vinden en direct bij het desbetreffende bedrijf bestellen. Deze worden vaak binnen enkele dagen geleverd. U hoeft zo niet meer naar de winkel, en met de grote verpakkingen luiers te lopen. Het scheelt dus veel moeite en geld! Voor meer info over luiers klik hier 

Beste Luier aanbieding bij Folkertshop.

1. Pampers Active Fit

De Pampers Active Fit behoort tot de pampers meest verkochte luiers. Dit komt doordat niet alleen baby’s deze kunnen dragen, maar ook kleine peuters. Een luier is voor de kinderen van 4 tot 27 kilogram en is in de maten 3, 4, 4+ en 5 verkrijgbaar. U wilt toch ook dat uw kind geen last heeft van een natte broek, of irritaties aan de billetjes. Door de goede vochtopname van de luier kan het kindje goed rond bewegen voor een lange tijd. De luier is zo ontwikkeld dat het kindje comfortabel door de dag heen gaat. Ook voor de nacht zorgt de Active Fit voor droge billetjes. De luier kan zo goed droog blijven door de Revolutionaire DryMax kern. Dit is de kern van de luier die zorgt dat de luier lange tijd vocht kan opnemen. De luier is per stuk al te verkrijgen voor ongeveer € 0,34 per stuk.

Merknaam:Pampers Active Fit
Merk Kenmerk:Premium
Luier Kenmerk:Wegwerp
Gemiddelde Prijs:€ 0,34

 

2. Pampers Baby Dry

Pampers Baby Dry is een 3 luiers die baby’s een lange periode dragen. Doordat er veel verschillende soorten maten van deze luier soort is, zorgt dat ervoor dat dit soort ook lang wordt gedragen. Met de verkrijgbare maten 2, 3, 3+, 4, 4+, 5, 5+, 6 is het ook gelijk de luier waar de meeste verschillende maten voor zijn. Deze luier is ook voor grotere baby’s tot wel 30 kilo gemaakt, en vanaf 3 kilogram kan de baby dit soort al gaan dragen. Pampers Baby Dry is een luier die zorgt dat de baby lange tijd droog blijft. Het materiaal van de luier zorgt ervoor dat de luier goed geabsorbeerd is. De luier zorgt ervoor dat urine en vocht snel wordt opgenomen, zodat er geen irritatie ontstaan. Ook blijft de luier zacht en beschermt het alsnog tegen vuil en vocht. De baby kan zo tot wel 12 uur lang door bewegen zonder door te lekken. Zo kan de baby en droge nacht tegen moet gaan!


Merknaam:                     Pampers Baby Dry
Merk Kenmerk:              Premium
Luier Kenmerk:              Wegwerp luiers
Gemiddelde Prijs:          € 0,32







3. Pampers New Baby


Pampers New Baby is zoals precies de naam het al zegt. Dit soort luiers is voor de kleinste baby’s bedoelt. Wanneer het kindje net is geboren raden wij aan om als aller eerst deze luiers te nemen. De Pampers New Baby is een luier bedoelt voor baby’s van 1 tot 9 kilo. Het materiaal van de luier is zacht en ademend. Het materiaal van de luier zorgt er ook voor dat het vocht langer kan vasthouden, zodat de urine niet snel door de luier komt. Zo krijgt de baby niet snel een natte broek, dit zorgt ervoor dat de baby zich beter gaat voelen. Omdat deze luier als aller eerste bij de baby’s gedragen wordt, is bij maat 1 van dit soort iets speciaals in ontwikkeld. In deze luier zit namelijk een urine indicator, die laat u zien of de nieren van de baby goed werken. Het is natuurlijk belangrijk dat de nieren van de baby goed werken, en op deze manier kunt u dat gemakkelijk testen. De luier is zoals alle andere luiers van pampers te sluiten via de overlappende- en kleefstrips. Hierdoor zal de luier bij iedere baby op maat zijn. De maten waarin de luiers te verkrijgen zijn, zijn maat 1, 2 en 3.

Merknaam:Pampers New Baby
Merk Kenmerk:Premium
Luier Kenmerk:Wegwerp
Gemiddelde Prijs:€ 0,23



Wanneer welke maat pampers?

Wanneer welke maat Pampers?

In onderstaand schema vind je een overzicht van welke maten geschikt zijn voor jouw baby op ieder gewicht.





Alle maten Pampers 1 t/m 6 als beste getest

Pampers® Premium Protection™ De beste bescherming van Pampers voor je baby’s huidje packshot-premium-protection-NLNL-630x330-3


Pampers® Premium Protection™  Luiers


Geef je baby’s huidje de beste bescherming met Pampers® Premium Protection™. De luiers zijn zijdezacht** en zitten hierdoor zo comfortabel dat je baby ze nauwelijks zal voelen. Bovendien zijn ze ook dermatologisch getest en vrij van de 26 allergenen uit de EU-lijst.

Onze 3 absorberende banen zijn speciaal ontwikkeld om vocht gelijkmatig te helpen verdelen voor onze beste droogheid. De unieke absorberende toplaag leidt vocht en zachte ontlasting weg van je baby's gevoelige huid.

De verkleurende urine-indicator laat je weten wanneer je de luier zou kunnen verschonen. De zachte rekbare zijkanten van Premium Protection™ helpen de luier op zijn plaats te houden door zich aan te passen aan iedere beweging van je baby.

*Op basis van de verdeling van Pampers Premium Protection™ luiers maten 0-2 in Nederlandse kraamafdelingen, jan 2017 - dec 2017.
**De luiers bevatten geen zijde.

Verkrijgbaar bij:

https://folkertshop.nl/pampers



Waarom Pampers?

Pampers steunt UNICEF: samen tegen tetanus bij moeders en pasgeborenen

Sinds 2006 heeft de campagne tegen tetanus '1 pak = 1 levensreddend vaccin*' van Pampers® en UNICEF bijgedragen om tetanus bij pasgeborenen in 20 landen helpen uitbannen. Elke seconde bereikt een levensreddend vaccin moeders en hun baby’s in een ontwikkelingsland.

UNICEF zorgt ervoor dat de vaccinaties afgelegen gebieden bereiken waar toegang tot gezondheidszorg en, meer specifiek, bevallingszorg een grote logistieke en financiële uitdaging zijn.

Vrouwen bevallen vaak thuis in onhygiënische omstandigheden. Pasgeborenen lopen dan het risico in contact te komen met de tetanus-cellen wanneer de navelstreng wordt doorgeknipt met niet-steriel materiaal.

Het goede nieuws?

Deze tragische ziekte is te voorkomen met goedkope vaccins. En het is juist om de vaccinatie te bevorderen dat we samenwerken met UNICEF.

Samen met jouw steun kan onze campagne tegen tetanus '1 pak = 1 levensreddend  vaccin*' tetanus bij pasgeborenen overal helpen uitbannen.

Koop nu je pak Pampers®-luiers om een levensreddend vaccin te schenken bij onder andere:

https://folkertshop.nl/pampers


*Bij elke aankoop van een verpakking met het logo van UNICEF en voor iedere keer dat het filmpje wordt bekeken, gedeeld, geliked of voor iedere fotoreactie op de Pampers Facebook-post (www.facebook.com/Pampers.Nederland), doneert Procter & Gamble € 0,078 aan UNICEF voor de strijd tegen tetanus bij pasgeborenen. Dit bedrag vertegenwoordigt bijvoorbeeld de kostprijs van één tetanusvaccin of ondersteunt de administratieve kosten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.pampers.nl of www.unicef.nl. UNICEF ondersteunt geen specifieke merken, producten of diensten. De afgebeelde personen zijn geen begunstigden van UNICEF programma’s.

Bron:

https://www.pampers.nl/waarom-pampers/luiers-en-babydoekjes


Recycling van onze verzend dozen.

Onze keuze voor hergebruikte verzenddozen

Door de flinke groei van webwinkels is het aantal pakketzendingen in Nederland de afgelopen jaren enorm gestegen. De enorme toename in pakketzendingen heeft echter ook z’n weerslag op het milieu, en daarom kiezen we bij www.Folkertshop.nl voor hergebruikte dozen. In deze blog lees je onze ervaringen en hoe wij dit aanpakken.

Dit voorjaar kwam groene merkvergelijker Rank a Brand breed in het nieuws, nadat het onderzoek had gedaan naar de duurzaamheid van 20 grote webwinkels die leveren in Nederland. Op enkele webwinkels na kreeg iedere webwinkel het laagst mogelijke label. Dat is toch enigszins zorgwekkend, met in het achterhoofd de enorme voetprint die webwinkels inmiddels op het milleu hebben.

Een deel van de tientallen miljoenen bestellingen wordt bezorgd in brievenbusenveloppen, maar de meerderheid wordt verzonden als pakket en dus ook vaak in een verzenddoos. De productie van kartonnen dozen heeft relatief veel grondstoffen, water en energie nodig. Bovendien is voor de productie van hout (landbouw)grond nodig, een schaars goed. Wel is hout een hernieuwbare grondstof, die steeds vaker uit goed beheerd productiebos komt. Natuurlijk worden veel dozen gemaakt van oud papier, maar de productie hiervan kost ook energie.

Door dozen te hergebruiken in plaats van direct weg te gooien, kunnen we het milieu enorm ontlasten. Elke ton herbruikbaar golfkarton bespaart meer dan 20.000 liter water, 2.026 km. aan brandstof voor vrachtwagens, meer dan 3 kubieke meter stortcapaciteit en 266 kg. Luchtverontreiniging. Maar wat is precies een hergebruikte doos? Dit kan een bestaande doos van een leverancier zijn, maar tevens een doos uit een restpartij of een overproductie. Het is een doos die nog in een goede staat verkeert en daarom prima te hergebruiken is. Vanaf eind 2017 hebben wij bij Folkertshop daarom definitief gekozen dozen te hergebruiken en tweedehands dozen in te kopen