Zo vertel je dat je zwanger bent!

Het is een belangrijke stap om aan je familie en vrienden te vertellen dat je zwanger bent. Je wilt al die gevoelens van geluk en blijheid overbrengen aan je dierbaren. Leuk op je nieuws op een bijzondere manier te brengen!

1. Babygewicht


Verkleed jezelf en je partner in strakke T-shirts en maak een foto die de nadruk legt op je beginnende buik en de overdreven uitgezette buik van je partner. Upload de foto in een mailtje, aapje of op social media en zet een pijltje met 'Eten' boven het hoofd van je partner en een pijltje met 'Baby' boven je eigen hoofd.

2. Eindelijk zwanger!


Vraag je partner een foto te maken terwijl je poseert bij een verkeersbord met daarop 'hobbel op de weg'. Maak hier je profielfoto van op social media, je wallpaper en als achtergrond op je smartphone.

3. Zoete aankondiging


Laat koekjes maken in de vorm van rompertjes en vraag de bakker op ieder koekje 'Baby [achternaam], verwacht [datum]' te zetten. Stuur naar familie en vrienden.

4. Wie de schoen past


Neem een merkstift en drie paar schoenen: de favoriete schoenen van je partner, jouw ballerina's en een ieniemienie-paar babygympies. Schrijf het geboortejaar van je partner op zijn zolen, die van jou op jouw zolen en het verwachte geboortejaar van je baby op die van de babyschoentjes.

Laat iemand een foto maken terwijl jij en je partner met de zolen naar voren zitten en met elk een babyschoentje in de hand. Deel deze foto via social media.

5. Met wat hulp van de grote broer of zus


Kleed je oudere kind in een T-shirt met daarop 'grote broer' of 'grote zus' en maak een foto. Print hem uit, lijst de foto in en geef hem cadeau aan je dierbaren.

6. 1 + 1 = 3


Je partner en jezelf kunnen voor een muur of een bord staan en met krijt schrijf je zowel boven jezelf als boven je partner het cijfer 1 en daartussen een + teken. En rechts daarvan schrijf je een = teken en het cijfer 3 met 'verwacht op[datum]'.

7. Ochtendmisselijkheid in aantocht!


Poseer voor een niet zo glamoureuze, maar grappige foto met je hoofd gedeeltelijk in de toiletpot en een positieve zwangerschapstest op de wastafel. Laat je partner focussen op de zwangerschapstest zodat je lichaam wat wazig op de achtergrond staat. E-mail de foto naar familie en vrienden die zulke humor wel kunnen waarderen.

Waarom de Pampers babydoekjes meer doen



Babydoekjes zijn sterk verbeterd sinds de originele wegwerpdoekjes. Ook al zijn babydoekjes in eerste instantie bedoeld voor de hygiëne en de verschoning van de baby, veel ouders hebben ook ontdekt hoe handig en makkelijk deze doekjes te gebruiken zijn bij andere dagelijkse taken.

Babyhygiëne

Als onderdeel van onze voortdurende inzet om aan de behoeftes van moeders over de hele wereld te voldoen, voert Pampers regelmatig onderzoek onder moeders uit, om zo beter de behoeftes, het gebruik en de voorkeuren omtrent een product te begrijpen. Een recente enquête onder moeders in Amerika met jonge kinderen onder de vier jaar heeft aangetoond, dat voor moeders het afvegen van poep en urine de voornaamste functie van een babydoekje moet zijn. Daarnaast hechten de moeders waarde aan de verzorgende werking van het doekje.

Moeders hebben ook liever een doekje dat op verschillende manieren kan schoonmaken, dat gebaseerd is op de leeftijd en de behoeftes van de baby. In Amerika geven moeders met jongere baby’s de voorkeur aan doekjes die zacht zijn en de babyhuid verzorgen, terwijl moeders van iets oudere baby’s liever doekjes gebruiken die de huid snel en grondig schoonmaken.

Voor baby’s met een gevoelige huid geven de moeders de voorkeur aan een doekje dat speciaal is ontwikkeld om zowel te reinigen als de gevoelige huid te verzorgen.

Andere toepassingen van doekjes

Luiers verschonen is niet het enige moment waarop babydoekjes handig zijn om bij de hand te hebben. Babydoekjes zijn handig in luiertassen, de auto en sommige moeders vinden ze ook handig bij het eten.

Naarmate baby’s groter worden, gaan moeders ze nog vaker gebruiken. Een recente enquête onder meer dan 500 moeders in Amerika heeft aangetoond dat naast het gebruik bij het verschonen van de luier, de babydoekjes het meest worden gebruikt om de handen (90%), het gezicht (88%) of de handen van een ouder (72%) af te vegen en dat ze ook worden gebruikt om oppervlaktes mee af te vegen (65%). Verkrijgbaar bij Folkertshop


De geschiedenis van Pampers. Een reis rond liefde, slapen en spelen


Alternative text

Opgericht door opa Victor Mills

Victor Mills was een Amerikaanse scheikundige die terwijl hij voor Procter & Gamble Co. werkte, een revolutie veroorzaakte in de kinderverzorging met de uitvinding van de wegwerpluier; in de jaren vijftig begon hij aan dit product te werken. Hij gebruikte zijn kleinkinderen als proefkonijnen (b. 1897--d. 01 nov. 1997).

www.britannica.com



Alternative text

Jaren '50

Hoewel sommige mensen meenden dat vader alles het beste weet, was Vic Mills van mening dat grootvaders nog meer weten. Deze man (die toevallig voor Procter & Gamble werkte) zocht een eenvoudigere manier om zijn kleinzoon een luier om te doen. Het resultaat - Pampers was geboren.



Alternative text

Jaren 1960

Je had mensen die naar Woodstock gingen. Wij gingen daarentegen naar alle warenhuizen, supermarkten en apotheken met een luier die baby's droog hield en ouders dus blij maakte. Het enige probleem was dat niemand wist waar ze Pampers nu precies moesten indelen. Onze luiers waren zo anders, dat ze op de afdeling kant-en-klare producten, voeding, papierproducten of zelfs medicijnen te vinden waren.



Alternative text

Jaren 1970

Broeken met uitlopende pijpen. Schoenen met plateauzolen. En tape. Niet de soort met 8-sporen, maar echte tape. We vervingen de speld door plakstrips, zodat ouders snel even konden kijken of hun baby nat was en om hun vingers tegen ongelukjes beschermen. Terwijl anderen naar de disco gingen, waren wij ook nog eens druk bezig met het ontwikkelen van Pampers Toddler Size, Extra Absorbent Daytime, Improved Newborn, Quilted Pampers en Premature Infant Size.



focus-pampers80s

Jaren 1980

Alles draaide in deze periode om (te) veel. Zelfs bij luiers. We introduceerden voordeelverpakkingen, omdat je nooit te veel luiers kunt hebben. Ook kwamen we op briljante ideeën: de eerste dunne luier van absorberend gelmateriaal, elastiek rond de beentjes, plakstrips die opnieuw konden worden vastgemaakt en een zachtere voering. We vonden dat zelfs onze verbeteringen een beetje overdreven moesten zijn.



Alternative text

Jaren 1990

Vergeet het geld. Toon me alle nieuwe Pampers. We ontwikkelden de Ultra Dry Thins luiers met een unieke absorberende kern om nog meer vocht te absorberen. En we kwamen met de eerste rekbare zijkanten, zodat luiers lekkerder zouden zitten.



Vandaag

"Wat zullen ze hierna weer bedenken?" Nou, wij zijn degenen die over die volgende uitvinding nadenken. We hebben zelfs al luiers gemaakt die ademen. En Premium en Baby-Dry luiers, die een beschermende laag lotion hebben die de billetjes van baby's zacht en glad houden. Opa Vic zou zo trots als een pauw zijn.

Alternative text



Waarom Pampers?

Waarom Pampers?

Pampers steunt UNICEF: samen tegen tetanus bij moeders en pasgeborenen

Sinds 2006 heeft de campagne tegen tetanus '1 pak = 1 levensreddend vaccin*' van Pampers® en UNICEF bijgedragen om tetanus bij pasgeborenen in 20 landen helpen uitbannen. Elke seconde bereikt een levensreddend vaccin moeders en hun baby’s in een ontwikkelingsland.

UNICEF zorgt ervoor dat de vaccinaties afgelegen gebieden bereiken waar toegang tot gezondheidszorg en, meer specifiek, bevallingszorg een grote logistieke en financiële uitdaging zijn.

Vrouwen bevallen vaak thuis in onhygiënische omstandigheden. Pasgeborenen lopen dan het risico in contact te komen met de tetanus-cellen wanneer de navelstreng wordt doorgeknipt met niet-steriel materiaal.

Het goede nieuws?

Deze tragische ziekte is te voorkomen met goedkope vaccins. En het is juist om de vaccinatie te bevorderen dat we samenwerken met UNICEF.

Samen met jouw steun kan onze campagne tegen tetanus '1 pak = 1 levensreddend  vaccin*' tetanus bij pasgeborenen overal helpen uitbannen.

Koop nu je pak Pampers®-luiers om een levensreddend vaccin te schenken bij onder andere:

www.folkertshop.nl

*Bij elke aankoop van een verpakking met het logo van UNICEF en voor iedere keer dat het filmpje wordt bekeken, gedeeld, geliked of voor iedere fotoreactie op de Pampers Facebook-post, doneert Procter & Gamble € 0,078 aan UNICEF voor de strijd tegen tetanus bij pasgeborenen. Dit bedrag vertegenwoordigt bijvoorbeeld de kostprijs van één tetanusvaccin of ondersteunt de administratieve kosten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.pampers.nl of www.unicef.nl. UNICEF ondersteunt geen specifieke merken, producten of diensten. De afgebeelde personen zijn geen begunstigden van UNICEF programma’s.

Gewijzigd op: 31 mei 2018